Propuesta metodológica para el diseño de juegos serios para la rehabilitación psicomotriz de niños con discapacidad auditiva
Resumen
Texto completo:
PDFReferencias
Abt, C. (1970). Serious games. new york: Viking Press.
bergeron, b. (2006). developing Serious games. Thomson - delmar Learning.
Cano, S.; Peñeñory, V.; Collazos, C. A.; fardoun, h. M.; Alghazzawi, d. M. (2015). Training with phonak: Serious game as support inauditory verbal therapy for children with cochlear implants. Rehab 2015.
Cano, S.; Arteaga, J.; Collazos, C. A.; gonzalez, C.; Zapata, S. (2016). Towards a Methodology for Serious games design for Childrenwith Auditory Impairments. IEEE Latinoamerica Transaction.
Castagnola, M. E.; bosio, M. A.; Chiodi, g. A. (2015). Juegos serios aplicados a niños con discapacidades. STS 2015, 2o Simposio Argentino sobre Tecnología y Sociedad.
dung, T. C.; Sébastian, g.; Iza, M. S. (2010). Edos: An authoring environment for serious games design based on three models. 4th European Conference on games based Learning ECgbL2010 (393-402).
fullerton. T. (2014). game design Workshop: A play centric approach to creating innovative game. CRC Press - Taylor & francias group.
george, S.; Tarpin-bernard, f.; Marfisi-Schottman, I. (2010). Tools and methods for reciently designing serious games. In 4th EuropeanConference on game-based Learning (pp. 226-234).
gonzalez, J.; Cabrera, M.; gutíerrez, f. (2007). Using video games in special education. EURoCAST 2007. LnCS.
gonzalez, C. S. g. (2014). Estrategias gamificación aplicadas a la educación y a la salud. In Simposio internacional de videojuegos y educación.
hummel, h. g. J.; van der brink, h. J.; hoefakker, R. E.; Slootmaker, A.; Kurvers, h. J.; Storm, J.; nadoslki, R. J. (2008). Emergo: Amethodology and toolkit for developing serious games in higher education. Simulation gaming (pp. 338-352).
Juarez, E.; Mazariegos, R. (2003). La importancia del diseño gráfico en la elaboración de material didáctico para niños con discapacidadauditiva en la ciudad de puebla. Avances en Tecnologías Interactivas Aplicadas a la discapacidad.
Marfisi-Schottman, I. (2012). Méthodologie, modèles et outilspour la conception de Learning games. Thèse doctorat informatique etmathématiques, Línstitut national des sciences appliquées de Lyon.
Mark, M. (2009). The doddle model: A flexible document – oriented model for the design of serious games. games-based LearningAdvancements for Multi Sensory human Computer Interfaces: Techniques and Effective Practices. IgI global.
Martins, T.; Araujo, M.; Carvalho, V. (2014). Physiovinci – a first approach on a physical rehabilitation game. 5th International Conference, SgdA 2014.
Marques, R.; Madeiras, J.; oliveira, M. (2014). Using serious games for cognitive disabilities. In 5th International Conference, SgdA2014.
Mehmet, C. (2012). A methodological approach for serious game software development: an application for language disorders. Masterthesis, Atilim University.
Michael, d.; Chen, S. (2004). Serious games: games that educate, train,and inform. Course Technology PTR, 2004.
OMS. (2011). Resumen, informe mundial sobre la discapacidad. organización Mundial de la Salud. (15-01-2018) (http://goo.gl/pgAAr0).
Padilla, n. (2011). Metodología para el diseño de videojuegos educativos sobre una arquitectura para el análisis del aprendizajecolaborativo. Universidad de granada.
Peñeñory, V. M.; Manresa-yee, C.; Riquelme, I. S.; Collazos, C. A. (2016). Review of systems to train psychomotor skills in hearingimpaired children. In REhAb '16 Proceedings of the 4th Workshop on ICTs for improving Patients Rehabilitation Research Techniques(pp. 81-84).
Peñeñory, V. M.; Manresa-yee, C.; Collazos, C. A.; Cano, S.; fardoun, h. M. (2017). Propuesta de modelo para el análisis de requisitosy actividades para el diseño de experiencias interactivas dirigidas a la rehabilitación Psicomotriz. In 18th International Conference onhuman Computer Interaction, Cancun, Quintana roo MEXICo, September 2017 (Interaccion’17).
Peréz-Arévalo, C.; Manresa-yee, C.; Peñeñory, V. M. (2017). game to developrhythm and coordination in children with hearingimpairments. In Interacción '17: Proceedings of the XVIII International Conferenceon human Computer Interaction.
Reynoso, d. A. (2007). desarrollo psicomotor del niño sordo de 6 a 12 años. Universidad de San Marcos de guatemala.
Sanchez, S. (2003). guía para la atención educativa a los alumnos y alumnas con discapacidad auditiva. orientación Educativa y Solidaridad.
Torrente, J.; del blanco, A.; Moreno-ger, P.; fernandez-Manjon , b. (2012). designing serious games for adult students with cognitivedisabilities. IConIP 2012.
Vaden Abeele, V.; Schutter, b.; … (2012). P-III: A Player-Centered, Iterative, Interdisciplinary and Integrated framework for Seriousgame design and development. In Serious games: The challenge (pp. 82-86). Springer, berlin, heidelberg.
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.
Campus Virtuales
ISSN: 2255-1514
www.revistacampusvirtuales.es
campusvirtuales@uajournals.com